Nyhedsbrev

Tidsregistrering og lærernes arbejdstid

Fra 1. juli 2024 forventer Danske Gymnasier at alle gymnasier skal indføre obligatorisk tidsregistrering for alle deres medarbejdere. Dette skyldes en ny tilføjelse til Lov om gennemførelse af Arbejdstidsdirektivet, der forventes vedtaget af Folketinget d. 23. januar 2024.  

I forbindelsen med den kommende lovændring om tidsregistrering, vil foreningen gerne hjælpe de medlemmer, der endnu ikke benytter tidsregistrering, eller som måtte ønske at revurdere deres arbejde med lærernes arbejdstid, set i lyset af indførelsen af tidsregistrering.  

Nedenfor findes materialer fra webinaret d. 9. januar og en guide til tidsregistrering og arbejdet med lærernes arbejdstid generelt. Derudover har vi også samlet en masse inspirationsmateriale til nye modeller for fordelingen af arbejdsopgaver, inspiration til de løbende dialoger, og eksempler på processer for fordelingen af arbejdsopgaver.

Alt dette er inspirationsmateriale, som foreningen stiller til rådighed, for de medlemmer der måtte have behov.

Materialet vil blive opdateret i løbet af vinteren og foråret som loven vedtages, og Medarbejder- og Kompetencestyrelsen får tid til at komme med vejledning om de ting der stadig måtte være uklare. Man er også altid velkommen til at kontakte sekretariatet, hvis man har yderligere spørgsmål.