Rådgivning
Sekretariatet tilbyder juridisk, økonomisk og ledelsesmæssig rådgivning til medlemsskolerne om håndtering af konkrete problemstillinger.
Har du som leder eller administrativ medarbejder på en medlemsskole behov for rådgivning, kan du kontakte sekretariatet via mail eller telefon.
Henvendelser modtages gerne skriftligt og besvares så hurtigt som muligt. Ved skriftlig henvendelse bedes personidentificerbare oplysninger om f.eks. elever og personale anonymiseres. Vi bruger kun dine egne personoplysninger i mailen til at besvare din henvendelse.
Der er herudover åbent for telefoner mellem kl. 9.15 og 15.00. Er vi optaget på telefonen, så send gerne en mail.
Særligt for kontakt til juristerne gælder følgende telefontider:
Mandag-torsdag kl. 9.30 – 14.00
Fredag kl. 9.30 – 13.00
Det er altid muligt at sende en e-mail i og uden for telefontiden til juristerne, som vil blive besvaret hurtigt muligt.
Vores rådgivning har til formål at hjælpe institutionerne med at beslutte de videre skridt i en sag. Sekretariatet har således ingen beslutningskompetence i de konkrete sager, som afgøres af institutionen på eget ansvar.
Sekretariatets rådgivning sker på baggrund af de oplysninger, som institutionen videregiver. Efter endt rådgivning slettes de dokumenter, der måtte være modtaget i en sag. Vi opbevarer og journaliserer således ikke dokumenter, som skolen har fremsendt.
Sekretariatet formidler også det ugentlige nyhedsbrev Nyt fra Sekretariatet om aktuelle juridiske, økonomiske, politiske og ledelsesmæssige emner. Find de seneste nyhedsbreve her.