Sociale medier

FORMÅL OG INDHOLD

Sociale og digitale medier er blevet professionelle værktøjer til intern såvel som ekstern kommunikation og har især i 2020 og 2021 vist sig at være uvurderlige platforme, når vi ikke længere kan mødes fysisk i samme grad. Samarbejde og deling samt markedsføring, interessevaretagelse og netværk er kun nogle af de områder, som gymnasieskolerne bruger de sociale medier til. Nu skabes en stor del af dialogen med forældre og kommende elever på Facebook, kommunikationen med især de unge kan i højere grad ske på TikTok, YouTube og Instagram, og det faglige netværk skabes på LinkedIn. Men vejen til effekt er svær, hvis du for alvor skal kunne flytte holdninger, meninger og handlinger.

Formålet med kurset er at give dig viden og konkret træning i at bruge sociale medier professionelt og at forstå og mestre de mekanismer, der kan vinde medietid, skabe værdifulde netværk, forbedre samarbejder, samle folk om en sag og sikre branding og optag på skolen. Samtidig får du en grundlæggende forståelse af de mediemekanismer, der gør, at du er nødt til at tage sociale medier alvorligt og bruge dem som led i dit arbejde og ikke mindst til at understøtte de kommunikationsdiscipliner, skolen bruger på landjorden.

 

MÅLGRUPPE

Du har det daglige ansvar for gymnasiets sociale medier og digitale medier og arbejder med kommunikation. På kurset forventes det, at du har mandat til at rette f.eks. tekniske fejl på jeres platforme.

 

KURSETS OPBYGNING

Kurset består af små værkstedssprint og hands on-træning.

Dag 1:

Kort intro til dagene – Mixet mellem teori, hands on og personlige målrettede samtaler
Teoretisk overligger – hvor ligger effekten? Hvordan arbejder man på tværs af medier?
Værksted 1 – Få styr på det digitale fundament. Sådan bygger du gymnasiets profiler, hjemmeside og platforme rigtigt.
Værksted 2 – Facebook – fra klik til konvertering. Skab engagerende indhold. Forstå algoritmerne.
Værksted 3 – Instagram – Lav dit koncept for gymnasiet
Værksted 4 – LinkedIn – Skab en relationstaktik med LinkedIn og forstå algoritmerne.
Værksted 5 – Formater til at understøtte målsætningerne. Video, grafik, tekst og vejen til at tænke på tværs af medier.
Eftermiddag og aften: Den personlige samtale for at lave strategi og taktik (hvis der er mange forskellige skoler tilmeldt kurset, vil en del af disse samtaler foregå i ugen efter kurset).

Dag 2:

Morgen: Den personlige samtale for at lave strategi og taktik fortsat
(hvis der er mange forskellige skoler tilmeldt kurset, vil en del af disse samtaler foregå i ugen efter kurset)
Værksted 6 – Brug af annoncekroner og opbygning af kampagner – hvordan får du effekt?
Orienteringsløbet – Lav en hel kampagne – Om at sætte elementerne sammen, skabe indhold og flytte mennesker
Værksted 7 – Kriselaboratoriet – Gymnasiet og den dårlige sag
Opsamling

 

INDEN KURSET

Vil vi bede dig besvare en række spørgsmål og give os lov til at tage udgangspunkt i de eksempler vi finder hos dig – på den måde bliver kurset mest relevant og praksisnært.

 

CITAT FRA UNDERVISEREN

“Vi har haft sociale medier i Danmark i 15 år. Men det har aldrig været vigtigere at have en professionel tilgang til sociale medier end nu og forstå, hvad man skal bruge dem til og ikke bruge dem til. De sociale medier er blevet værktøjer til at flytte holdninger, salg, bedrive pressearbejde og målrettet interessevaretagelse, og de er en uvurderlig understøttelse af klassiske discipliner. Det kræver viden om, hvad hver platform kan, og hvordan man bruger de sociale medier i sammenhæng med sin øvrige kommunikation.”

BENJAMIN RUD ELBERTH

Digital rådgiver og indehaver af
Elberth Kommunikation ApS

Benjamin rådgiver om, hvordan man skaber effekt på tværs af medier, med nettet, sociale medier og digitale platforme for både kommercielle brands og politiske organisationer og er ekspert i at udtænke og eksekvere digitale kampagner.


Tilmelding

Tilmeld arrangement

Sociale medier 2021
Tilgængelige Billetter: 13
Billetten til Sociale medier 2021 er udsolgt. Du kan prøve en anden billet eller en anden dato.

Praktiske informationer

Dato

17 - 18 nov 2021

Lokation

Comwell Copenhagen Portside
Alexandriagade 1, 2150 København

Pris:

6.000 kr. – 9.000 kr. (Afhænger af deltagerantal)

Tilmeldingsfrist:

8. oktober 2021

Ved framelding efter tilmeldingsfristen betales som udgangspunkt fuld pris med mindre det lykkes at optage andre deltagere på afbudspladsen